torsdag 13 maj 2010

Laktos- och Soyafri tårta





Här är tårtan som var laktos och soyafri... det var kul att pröva på att använda andra produkter än dom man brukar använda, jag var lite spänd innan den blev klar. Tanken var att göra den typ som min sons födelsedagstårtor men istället för dumlefluff en chokladfluff. Men jag visste inte om det gick att värma den laktos- och soyafria grädden för att sen vispa den fluffig så jag använde samma mängd av ingredienserna men jag smälte specialchokladen och lät den svalna för att sen blanda ihop med "grädden". Det gick jättebra! Sen kokade jag egen vaniljkräm på Havredryck, det luktade verkligen pyton, Men sen när jag blandade i "grädden" och vaniljen blev det jättegott. Så jag är supernöjd. hoppas jag hör snart från kunden som råkar vara en vänninna till min mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar