fredag 28 maj 2010

Konfirmationstårtor


Här är ytterligare två konfirmationstårtor från förr förra helgen. Den första fyllde jag med Jordgubbsmousse och Glasskräm. Bottnarna var vanliga ljusa och dekorationerna är Fp och locket är i hemgjort Sp, jag har även spritsat och spacklat med lite smörkräm

Denna gjorde jag med Vaniljmousse och Hallon och blåbär som jag lade på bottnen när dom var frusna så bärsaften hamnade i tårtan så blir det lite extra saftigt. Den är spacklad med smörkräm och täckt med Sp. Korset gjorde jag i Sp och blommorna i Fp.

2 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag sugen på att testa på att spritsa på dekorationer på någon tårta framöver! Det är så lätt att man "fastnar" i det man brukar göra.. Så roligt för dig att få göra så mycket tårtor! Och kul för oss läsare att få ta del av dem ;-)

    SvaraRadera