tisdag 1 maj 2012

Bröllopstårta

Hej,
för ett par månader sen ringde en vän till mig och berättade att hon skulle gifta sig och frågade mig om jag kunde tänka mig att göra hennes Bröllopstårta! Jag blev både jätteglad och jättenervös. När hon sedan berättade hur hon ville ha den, lättade nervositeten lite... för det första var hon inte ute efter massa konstiga fyllningar, sen ville hon absolut inte ha en hög våningstårta. Så vi bestämde att jag skulle fylla den med Hallonsylt, Hallongrädde och Glasskräm. Sen bestämde vi att bottnarna skulle ha olika nyanser av rosa, tårtan skulle gå i vitt, gammelrosa och grått, så en liten överraskning inuti e lite roligt.... Hon ville ju inte ha en hög våningstårta så jag gjorde en liten våningstårta, så brudparet fick en liten känsla av att tårtan var en bröllopstårta. Sen gjorde jag även 6 st vanliga tårtor dom var ju trots allt över 100 gäster. Jag blev supernöjd verkligen. Kram Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar