söndag 6 maj 2012

Blå "Bärgarn"

Hej igen
denna helgen fick jag en förfrågan om att göra en "Bärgarn"-tårta till ett dop, så jag tänkte att "Bärgarn" kanske är på väg att ta ett dopp. denna gången blev han blå på begäran av kund.... Men så ändrar han ju färg i filmerna också. Tårtan är fylld med jordgubbssylt och glasskräm, samt spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sockerpasta. Dekorationerna är gjorda i modelleringspasta. Jag blandade ett paket av Ballinas sockerpasta med ett paket av Dr Othkers sockerpasta och tyckte att konsistensen blev helt fantastisk att jobba med, den följde liksom med på ett helt fantastiskt sätt. Jag har även tagit några bilder under tiden jag lagt emellan tårtorna det senaste så jag tänkte jag ska visa hur jag gör när jag gör dom, hur jag fyller och liknande. Så kom gärna tillbaka! Kram Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar