onsdag 28 april 2010

Pingutårta



För några veckor sen upptäckte min son Pingu och småfnittrade sig igenom hela programmet, så vad passar bättre än att försöka sig på att modellera Pingu. Min son blev överlycklig när han såg tårtan! Det är vanliga bottnar, jag har börjat använda "lika delar" receptet det funkar jättebra, Sen är den fylld med ett lager Bananvaniljgrädde och ett lager Dumlefluff. Den här fyllningen älskar barn. Sen är den spacklad med smörkräm och täckt med Hemgjord Sp. Pingu är gjord i Modelleringspasta.

2 kommentarer:

  1. Söt Pingutårta =) Lika delar är verkligen ett tacksamt sätt att göra tårtbotten på! Bananvaniljgrädde var dock något nytt för mig.. Blandar du mosad banan med vispad grädde/vaniljsocker? Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Jag blandar ihop vanlig snabbmarsankräm med vispad grädde och mosad banan. Ska snart börja dela med mig av lite recept så då kan jag skriva mer exakt recept.

    SvaraRadera