fredag 9 april 2010

Dop-Födelsedag-Födelsedag





På Påskdagen döpte mina vänner sin lilla tös och två dagar innan fyllde en av deras andra döttrar år samt några dagar efter fyllde den tredje dottern också år. Många att fira! Dom bad mig göra tårtor som passade ihop men ändå var olika samt färgtemat: Rosa, Lime och Lila! Detta blev resultatet... Min första modellering jag är jättenöjd. Jag använde vanliga ljusa bottnar,samt Mörk chokladmousse och Passionsfruktsmousse. Den blandningen blev bra inte alltför söt. Jag spacklade dom med Smörkräm och täckte dom med hemgjord Sugarpaste.Nästa gång ska jag inte ha i så mycket florsocker för den sista tårtans lock sprack och var jobbig att jobba med så jag fick arbeta in mycket olja för att få den att hålla ihop, men det gick bra till slut. Dom vart jättenöjda och det vart jag med!

1 kommentar: