torsdag 4 mars 2010

Våningstårta




Det blev en våningstårta! Till mina barns kusin blev det helt plötsligt fler folk på kalas så då gjorde vi en tårta med två våningar.
den är gjord på vanligt neutralt anslag med Jordgubbsmousse och Mörk chokladmousse. För att få den andra våningen att stå kvar på tårtan använder jag rå spagetti istället för blompinnar el dyl, för att då gör det inget om man får i sig lite av pinnarna! Den är fodrad med italiensk smörkräm och täckt med MMF. Blommorna är av flowerpaste. Hon vart jätteglad över att få en våningstårta till 15 års dan.

5 kommentarer:

  1. Så fin! Färgerna är verkligen läckra tillsammans!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja det passar verkligen bra till en tjejig 15-åring.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tårta! Jag har själv tänkt göra en våningstårta till helgen och undrar vad du har för storlek på bottnarne till den här?

    SvaraRadera
  4. Tack så hemskt mycket. Till denna tror jag att jag hade en på 20 cm och en på 24 cm, om jag inte minns fel.

    SvaraRadera