torsdag 4 mars 2010

Peach Melba



Den här underbara moussetårtan gjorde jag i år på Alla hjärtans dag till min familj. Jag gjorde ett chokladanslag till botten och så fick jag en idè: den där gamla desserten Peach Melba smakar ju inte alls dåligt så det fick bli Persikomousse och Hallonmousse. Mycket uppskattat blev det.... Jag gjorde botten lite mindre än tårtformen sen tog jag en ännu mindre form och fyllde uppe på botten med Persikomoussen lät den stelna lite, på med en botten till. Sen tog jag bort den minsta formen och fyllde (över bottnar och Persikomoussen)med Hallonmousse runt hela. När detta stelnat hade jag en Hallongelè som spegel överst och spritsade ett Vitchokladstaket runt hela tårtan. Garnerade med Vitchoklad och en äkta ros. Det blev väldigt vackert om jag får säja min mening. Gott var det med.....

1 kommentar:

  1. Oj! Verkligen en jättefin tårta! Kul att du beskriver hur du gjorde också, jag ska nog testa den till helgen. :)

    SvaraRadera