torsdag 3 juni 2010

Trädgårdstårta



Till min kära mor och till mig själv gjorde jag denna tårta. jag har nyligen varit i Kungälv och besökt butiken Tårtdecor (hade varit roligare utan två små som ville riva hela butiken och smaka på tårtorna i fönstret)och införskaffat mig dom här präglingsmattorna som man gör stensättningar av, så jag var tvungen att prova. Blev supernöjd med resultatet.... Tårtan är gjord av vanliga vita bottnar som är fyllda av Glasskräm och Jordgubbsmousse dessutom är dom strukna med Lemoncurd (Mumma). Sen provade jag på att spackla tårtan med vanlig grädde och pensla locket med flytande margarin, det funkade jättebra och tårtan blev inte så söt som med smörkräm. Det uppskattade min far mycket. Garneringen är gjord i hemmagjord Sp och Fp.

4 kommentarer:

  1. vad läckert det ser ut med "stensättningen"!! nåt jag får ta ett kik på nästa gång jag besöker butiken i Kungälv. Mina små troll får dock stanna hemma.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det var totalt kaos när vi var där!

    SvaraRadera
  3. Jättefin, har själv funderat på att göra just en liknande tårta!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Ja det blev bättre än jag trodde och det var inte speciellt svårt

    SvaraRadera